Ранкове коло у дитячому садку

Ранкове коло у дитячому садку

За своєю природою діти особливо чутливі до тону і настрою, з яким їх зустрічає вранці педагог. Дитина розлучається на цілий день із найдорожчими їй людьми — мамою і татом. Проте відчуваючи доброзичливість вихователя, дошкільник з одного боку, а батьки з іншого — залишаються у відчутті спокою і впевненості. Тому педагог має ретельно і грамотно планувати ранковий прийом.

Попереду на дитину чекатиме довгий день у дошкільному закладі, наповнений цікавою інформацією й пізнанням нового, відкриттями і дослідами, спостереженнями і різноманітними іграми. Але від того, як було налаштовано «оркестр» його душі вранці, звучатиме й мелодія відчуттів протягом дня. Існує алгоритм проведення ранкового кола.

Ритуал вітання

Орієнтовні запитання:

  • З яким настроєм ти прийшов до дитячого садка? — розширити словник дітей поняттями, які позначають емоції і почуття: веселий, щасливий, радісний, задоволений, сумний.
  • Хто як хоче провести сьогодні час у дитячому садку? Чим хто хоче займатися? — привчати дітей формувати власні потреби, визначати власні бажання, бачити перспективи.
  • Яким хочеш бути сьогодні? — формувати в дитини позитивне програмування: хочу бути наполегливим, творчим, старанним, людяним, жалісним, чесним, дружнім тощо.
  • Про що ти хочеш сьогодні дізнатися? — запитання ставлять після озвучення теми дня чи заняття.

Ритуал виходу із кола

Якою б не була тематика кола, рефлексія стосується насамперед трьох аспектів: процесу, результатів діяльності та емоцій дитини.

Хочеться вірити, що ми — дорослі — будемо спроможні невеличкий фрагмент діяльності дитини під назвою «ранок» наповнити життєдайними звуками, фарбами і радісними емоціями.