Привіт! Ми — освітній простір «Мрія»!

Створюючи власний освітній простір, для нас було дуже важливим зробити особливе місце, в якому навчатимуться щасливі діти.

Ми робимо все, задля виховання майбутнього покоління в комфортній та дружній атмосфері.

На цій сторінці ви познайомитеся з нами ближче: дізнаєтеся про місію та цінності, яких дотримується приватний навчальний заклад «Мрія».

Привіт! Ми — освітній простір «Мрія»! Привіт! Ми — освітній простір «Мрія»!

Місія та цінності

Розвиток

Розвиток Розвиток

Lifelong education — ключова навичка кожного дня, а іноді кожної хвилини. «Нова реальність» — це зміна або навіть знецінення знань, які ще вчора всі вважали передовими.

Наприклад, всі відчули, як легко та швидко молоді колеги перебудовуються в онлайн та миттєво опановують платформи, та як важко людям із досвідом, можна сказати, брилам освіти, які до останнього моменту вважали, що це їх не дістане.

Бувають винятки — низько вклоняюся. Для багатьох людей швидка зміна декорацій — болюча. Доводиться відмовлятись від старих знань та досвіду. Це гірка пігулка, що підтримує експертність, дає впевненість у завтрашньому дні, однак тільки на досвіді далеко не поїдеш. Навичка прийняття складної реальності, готовність опановувати та впроваджувати знання й навички гостро затребувані та вже не обговорюються навіть як далеке майбутнє. Та при цьому важливість дослідника, постійний novelty seeking, уміння ризикувати, виходити за наявні межі.

Та, нарешті, розуміння себе, своїх шаблонів поведінки й постійного розвитку як професіонала та як особистості стає одним із важливих процесів зростання та просування до цілей та мрій.

Eкосистемне мислення Eкосистемне мислення

Швидкість, гнучкість і якість реакцій, мислення та комунікації зі співробітниками, батьками, дітьми та довкіллям виходять на передову лінію життя. Якщо ви не вмієте встановлювати численні зв’язки з людьми на різних рівнях — ви приречені.

Кроскультурне мислення Кроскультурне мислення

Загальний карантин дав відмах на переселення всіх у віртуальний простір. У режимі стертих географічних кордонів потрібні люди з кроскультурним мисленням. Навичка передбачає знання культурних кодів різних країн, розуміння та прийняття законів держав і соціумів, поважання чужих традицій та адаптацію до них, встановлення контактів.

Навички підприємця

Навички підприємця Навички підприємця

Школам, гадаю, й не тільки їм, гостро необхідні люди з креативним мисленням виконавців, «внутрішні» підприємці, котрі ставитимуться до всього по-господарськи, шукатимуть і знаходитимуть нові рішення та перспективи у VUCA світі, який стрімко змінюється.

Такі члени команди глибоко розуміють свого співрозмовника, його потреби та проблеми й створюють разом такі рішення і продукти, які будуть цінними саме для нього.

Люди зі свідомістю підприємців йдуть на виправданий ризик заради досягнення результату.

В них є енергія та сміливість діяти, долаючи труднощі, а не пасувати, покладаючи відповідальність на обставини чи перекладаючи її на інших. У такому контексті помилки мають іншу ціну. За них більше немає «морального побиття» ані від кого: ані від керівництва, ані від того, чий запит виконується.

Я як керівник чітко розумію, що культура інновацій не приживеться, якщо немає права помилитися, і що не буває підприємницького мислення на страху. Та як по-іншому можна виховати дитину в стилі вимог сучасного світу, якщо ти не є носієм цієї культури?

Звісно, не беремо до уваги помилки, які небезпечні для здоров’я й життя. Тут йдеться зовсім про інше.

І в дітях квітне та поширюється інша культура та ставлення до помилок, як до зрізу на зараз, на сьогодні та можливості відкоригувати, застосовуючи аналіз, синтез…

Багатофункціональність, або, як ще говорять - багатозадачність

Багатофункціональність, або, як ще говорять - багатозадачність Багатофункціональність, або, як ще говорять - багатозадачність

Така навичка передбачає готовність самостійно шукати ресурси, матеріали, інструменти та партнерів для оперативного розв’язання задач.

Вирішуючи одночасно багато задач, ти можеш знайти розв’язання будь-якої проблеми. Потрібний лендінг? Не пишеш заявку в IT-відділ і не чекаєш тиждень, а робиш його сам.

Однак нескінченне перемикання фокуса уваги — шкідливе та знижує продуктивність. Тому тут ще потрібні важливі навички — вміння керувати увагою й фокусувати її на найважливішому, управління часом, швидкість реакції.

Креативність Креативність

Така навичка означає не тільки спроможність створювати оригінальні ідеї самому, вміння бачити їх навкруги, відбирати, тестувати та впроваджувати, але й уміння стерти непотрібні регламенти.

Сьогодні креативність — доля не тільки творчих фахівців та «продажників». Вона просякає у всі сфери.

Так, висококласний лікар не тільки займається безпосередньо лікуванням, але й розширює кругозір, вивчає нові препарати, оптимізує роботу. Ставлячи діагноз і добираючи ліки, він оцінює організм системно.

Так і вчитель живе не у своєму лише предметі, а бачить взаємозв’язки, впровадження та застосування в житті, можливий вибір саме цих дітей. Цього не бачать батьки самостійно.

Екологічне мислення Екологічне мислення

Люди з екологічним мисленням гостро необхідні. Таке мислення передбачає масштаб думок, відповідальність, уміння оцінювати наслідки дій у довгостроковій перспективі, бажання піклуватися про довкілля, розуміння, що світ не належить людям і що він потребує захисту.

Сучасні вимоги до людей у команді будуються саме на способі мислення, а не на технічних компетенціях.

Саме мислення впливає на те, як ми вчиняємо, як приймаємо рішення, якого результату досягаємо. Ці навички, мабуть, ви скажете, не всім керівникам притаманні?! Але у школі кожен вчитель керує хоч одним класом щодня...

Позитивне мислення Позитивне мислення

Зараз часто в резюме я читаю термін «стресостійкість», але мені він зовсім не подобається. У такому трактуванні ця властивість передбачає реакцію на стрес, уміння не згинатися під постійним тиском труднощів, змушування себе терпіти біль.

Людина — єдина жива істота, яка спроможна змусити себе зусиллям волі знаходитись там, де їй погано.

«Прихильність» або «життєстійкість» — інша справа. Такі люди вірять у свою ідею, справу, проєкт, людей поруч, вдихають та підтримують життя у всьому, до чого торкаються. Вони впевнені у правильності свого шляху, знають свою місію, тому ментально стійкі.

Питання «що гарного створено за сьогодні, за тиждень?» нам подарував Марк Садовський. Тоді ці люди не терплять труднощів у стані стиснутої нервової пружини, а спокійно працюють у негоду, за необхідності відпускають ситуацію та розслабляються.

Це робить їх стабільно продуктивними та особливо затребуваними сьогодні. Навички саморегуляції (ми вже говорили про це) тісно пов’язані саме з життєстійкістю.

Mriya

«Місія Мрії»

…від образу Світла до подоби Світла, від народження Мрії до втілення Мрії…
«Місія Мрії»

Перш ніж почати

Сьогодні я вільний від щоденного клопоту, мій маленький син гарно спить і мені нічого не заважає зробити те, про що багато думаю… Перш ніж почати, мені хотілося б, щоб Ви, читач цього, підняли свій погляд на перший рядок і знову його перечитали. Мені б дуже хотілося, щоб Ви заглянули у свою душу і спробували самостійно наповнити змістом цей рядок… Про що він?

Було б дуже цінно, якщо Ви самі «народите» власні думки щодо цього рядка. Великий польський педагог, вчений, письменник Януш Корчак, на початку своєї чудової книги «Як любити дитину», написав цікаві слова: «Веліти комусь продукувати потрібні тобі думки — теж саме, що доручити сторонній жінці народити твою дитину. Існує категорія думок, які треба народжувати самому, у муках. Вони і є найціннішими».

Перш ніж почати

Тому й прошу зупинитись та замислитись… Отже, будь-яка людина на певному етапі життя, замислюється над сенсами свого існування. Ці питання, відповіді на які можуть як окрилювати, так і кинути донизу, звідки деякі не вибираються.

Це дуже необхідні питання та дуже небезпечні питання. Чим раніше ми дамо відповіді на них, тим більше шансів бути щасливими та успішними. У світі досить багато людей та організацій, які не відкрили свого призначення. Скажімо, їх переважна більшість. Але є люди та організації (групи людей), які чітко знають свою місію, і чого вони прагнуть. Як правило, вони досягають набагато більших результатів. Особливо це добре видно на прикладах організацій, у яких колектив приймає спільну місію як свою власну.

Ви, мабуть, здогадалися, що перший рядок має відношення до місії школи. Скажімо, це квінтесенція нашої шкільної ідеї.

Учитель — той, хто несе світло

Я дуже радію трьом моментам:
  • по-перше, місія народжена безпосередньо вчителями (у гарячих та тривалих дебатах);
  • по-друге, місія мені дуже близька, і я на 100% приймаю її як свою;
  • по-третє, мені довірили донести її сенс до кожної людини, яка входить до нашого простору.
У вічній книзі написано, що кожен з нас створений за образом і подобою Бога. Можна бути релігійним, можна таким не бути, але усвідомлення змісту цього вислову, приводить до відчуття та розуміння, що ти прийшов у цей світ не як рослина або тварина, а задля чогось більшого, можливо великого. І справді, якщо Я та Ви створені на образ Бога, тоді, у кожного з нас є частинка чогось надзвичайного та незбагненного.
У вас може виникнути питання — чому в місії використано слово «Світло», річ у тому, що Вчитель в перекладі з санскриту — це той, хто несе світло. Саме таку метафору ми маємо приміряти на себе, коли входимо до дітей. Один з великих педагогів та мислителів, Ян Коменський, колись писав, що поганий вчитель — «це як хмара без дощу, лампа без світла, джерело без води та тіло без душі». Кожен вчитель проходить шлях від створення образу свого світла до того моменту, коли він чи вона безпосередньо ним стає.
Вірю, що кожний Учитель прийде до п(П)одоби, усвідомлюючи образ. Крізь розуміння власної унікальності, піднесеності, сповненості любов'ю, добротою, мудрістю й шляхетністю, задля реалізації, щастя та майбутніх поколінь, яким ми передаємо частинку себе та свого образу. Світ подарував людству велику кількість образів вчителів, які прийшли до подоби та які є натхненниками розвитку та прикладами педагогічної реалізації.

Батьки — головні вчителі

Проте, крім педагогів, головними вчителями, які несуть головне світло в житті дитини є її батьки, тому все, що я написав вище, справедливо і для батьків.

Я щиро вірю, що кожен з батьків розуміє: його «вічне життя» — у дітях та справах. У своїх дітях батьки продовжуються як біологічно, так і духовно. І той короткий час, коли ми живемо одночасно зі своїм продовженням, ми відповідальні за те, яке наступне життя ми собі приготували (виховали) та якими нам бути «потім».

Саме тому, ми глибоко переконані, що кращий результат у вихованні та освіті досягається виключно коли, Учитель і Батьки діють разом, сповнені любові та поваги до дитини та один до одного. Тільки так, об'єднавши зусилля, ми зможемо йти від Образу Світла до подоби Світла, від зародження Мрії до її втілення.

Завершуючи, дуже сподіваюся, що Вам близько те, чим ми живемо, і Ви приєднаєтеся до нас не лише формально, але й серцем. Та якщо Ви, після цього прочитання, почнете плести нитку власних роздумів, — Я досяг мети.

Дідич Олександр
(засновник школи)

Батьки — головні вчителі